مطالب مفید بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

۳۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

خدمات چک روی VTMهای پویا به زودی عملیاتی می شود

شرکت پویا فعال در حوزه خدمات بانکی نسل جدیدی از VTM را طراحی کرده که امکان عملیات نقد کردن و واگذاری چک در آن فراهم‌شده است.

به گزارش ایبِنا، پیشرفت‌های روزافزون در حوزه فناوری اطلاعات با گذشت زمان ارائه خدمات بانکی را تنوع بخشیده ازاین‌رو رقابت در حوزه بانکداری آینده در گرو نوآوری و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان است. در این راستا با توجه به تجربه موفق یک بانک خصوصی در ایجاد «خود بانک» (کیوسک‌های بانکی) که مجهز به دستگاه VTM است و ارائه برخی خدمات بانکی که نیازمند احراز هویت از طریق ارائه کارت ملی و شناسنامه است شامل افتتاح حساب و درخواست صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی به مشتریان سایر بانک‌ها نیز علاقه‌مند به ورود به این بازار شده‌اند.

{ادامه مطلب را بخوانید...} 

ادامه مطلب...
۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۱:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

اقبال مشتریان به درگاه‌های الکترونیک بانک سامان

نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان نشان می‌دهد، درصد بالایی از مشتریان بانک سامان فرآیند ثبت شکایت یا انتقاد خود را ازطریق درگاه‌های الکترونیکی انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بانک سامان، براساس برنامه‌ریزی دو سال اخیر تلاش شده است برای جلوگیری از اتلاف زمان مشتریان در روند دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایت‌ها و انتقادهای مشتریان، این فرآیند به‌صورت کامل الکترونیکی شود و بر همین اساس در آخرین نظرسنجی از میان مشتریان، بیش از  49 درصد از مشتریان شکایت‌های خود را ازطریق درگاه‌های الکترونیکی به بانک اعلام می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از 85 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از سرعت در روند اعلام شکایت خود اعلام رضایت کرده‌اند. حدود 83 درصد از نحوه برخورد کارشناسان اداره رسیدگی به صدای مشتریان و 67 درصد از زمان کوتاه رسیدگی به مشکلات اعلام رضایت کرده‌اند.

این گزارش حاکی است، درحال‌حاضر اداره رسیدگی به صدای مشتریان از طریق کانال‌های مختلفی همچون وب‌سایت بانک، مرکز سامان ارتباط، ایمیل و فکس اقدام به ثبت و پیگیری شکایت‌های مشتریان می‌کند. پس از شکایت مشتری، پیامکی حاوی یک شماره پیگیری برای وی ارسال می‌شود و در طی مراحل رسیدگی می‌تواند با ورود به وب‌سایت بانک و وارد کردن این شماره، از آخرین وضعیت رسیدگی آگاهی یابد و پاسخ خود را دریافت کند.

گفتنی است، فرآیند رسیدگی به شکایت‌های مشتریان بانک سامان اوایل سال جاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10002:2014 شده است.

۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

رونمایی از نسل جدید VTM در بانک شهر

معاون فناوری بانک شهر از برنامه‌ریزی برای ارائه نسل جدید خدمات بانکداری الکترونیک تا یکماه آینده از طریق دستگاه‌های VTM خبر داد و گفت: دریافت و پاس کردن چک تمامی بانک‌ها بدون مراجعه به شعبه امکانپذیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بانک شهر، غلامحسین تابش فر از برنامه ریزی برای راه اندازی سیستم جدید بانکداری الکترونیک در بانک شهر خبر داد و گفت: ارائه خدمات جدید از طریق خودبانک ها یا VTM را داریم که در عملکرد با تمامی خودپردازهای موجود تفاوت دارد.

معاون برنامه ریزی،‌ مدیریت شهری و فناوری اطلاعات بانک شهر اظهارداشت: خود بانک عملا فرایند بانکی را انجام می دهد، یعنی شما هم می توانید به حساب خود پول واریز کنید و هم اینکه حساب جدید افتتاح شود.

تابش فر ادامه داد: اینها خدمات نوینی است که در اختیار مردم قرار گرفته و می توانند از طریق VTM فعالیت داشته باشند. برنامه ریزی کرده ایم که در خودبانک ها و از هفته های آتی تحویل و پاس کردن چک های بانکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این مورد از خدمات جدیدی است که می خواهیم VTM ها بتوانند خدمات چک بانکی را نیز انجام دهند. یعنی هم اینکه چک بانکی را بپذیرند و هم اینکه آن را پاس کنند.

این مقام مسئول در بانک شهر با تاکید بر این موضوع که از طریق خود بانک ها علاوه بر چک های مربوط به بانک شهر، چک های سایر بانک ها نیز پذیرفته می شوند گفت: در آینده نزدیک این خدمت را ارائه خواهیم کرد.

تابش فر به این موضوع نیز اشاره کرد که برای تکمیل این خدمت جدید بانکی در حوزه IT در بانک شهر کار می شود و برنامه داریم در آینده نزدیک از طریق بانک بتوانیم آن را ارائه کنیم. احتمالا تا یکماه آینده این خدمت بانکی تکمیل و استفاده از آن امکانپذیر می شود.

۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

با نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران مجوز برداشت وجه صادر کنید

بانک صادرات ایران به منظور پاسخگویی مطلوب تر به نیاز مشتریان نسخه جدید همراه بانک را روانه بازار ساخت که مشتریان از طریق آن امکان صدور مجوز برداشت بدون کارت در دستگاههای خودپرداز را پیدا می کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای افزایش سطح دسترسی هموطنان به خدمات الکترونیکی، با افزودن قابلیت های جدید به خدمات قابل ارائه از طریق همراه بانک، نسخه ٤.٩٢ اندرویدی نرم افزار همراه بانک را روانه بازار کرد. بر این اساس کاربران می توانند علاوه بر دریافت خدمات قبلی، از امکان صدور مجوز برداشت بدون کارت از طریق دستگاههای خودپرداز با استفاده از نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران برخوردار شوند. با استفاده از این قابلیت مشتری می تواند مجوز برداشت وجه بدون کارت را برای شخص دیگری صادر و ذینفع نیز با مراجعه به بیش از ٥ هزار دستگاه خودپرداز این بانک در اقصی نقاط کشور، وجه مورد نظر را برداشت کند. همچنین مشتریان در صورت همراه نداشتن کارت سپهر نیز می توانند از این امکان بهره ببرند.

علاوه بر قابلیت یاد شده، امکان دریافت گزارش قبوض پرداخت شده نیز به خدمات همراه بانک صادرات ایران افزوده شده است که طی آن مشتریان می توانند فهرست قبوضی که در یک بازه زمانی مشخص از طریق سامانه همراه بانک صادرات ایران پرداخت کرده اند را مشاهده کنند. 

این گزارش می افزاید: تعیین هویت از طریق اثر انگشت یکی از دقیق‌ترین روش‌های شناسایی افراد است، از این رو بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک، از چند ماه پیش این قابلیت را برای ورود به سامانه همراه بانک کاربران IOS طراحی و به اجرا گذاشته است. در این نسخه علاوه بر حفظ قابلیت و توانمندی های جدید، امکان جستجوی شعب و ورود به نرم‌افزار با استفاده از اثر انگشت، برای دستگاه‌هایی که قابلیت تعریف و استفاده از اثر انگشت در آنها وجود دارد، فراهم شده است.

شایان توجه است، بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک در کشور امکان برداشت وجه بدون کارت را از طریق دستگاههای خود پرداز فراهم ساخت که این قابلیت استقبال چشمگیر هموطنان را به دنبال داشته است.

۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

نقد کردن چک در نسل جدید خودبانک امکان‌پذیر شد


به گزارش خبرنگار شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا)، پیشرفت‌های روزافزون در حوزه فناوری اطلاعات با گذشت زمان ارائه خدمات بانکی را تنوع بخشیده ازاین‌رو رقابت در حوزه بانکداری آینده درگرو نوآوری و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان است. در این راستا با توجه به تجربه موفق یک بانک خصوصی در ایجاد "خود بانک" (کیوسک‌های بانکی) که مجهز به دستگاه VTM است و ارائه برخی خدمات بانکی که نیازمند احراز هویت از طریق ارائه کارت ملی و شناسنامه است شامل افتتاح حساب و درخواست صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی به مشتریان سایر بانک‌ها نیز علاقه‌مند به ورود به این بازار شده‌اند.

{ادامه مطلب را بخوانید...}

ادامه مطلب...
۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۹:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

همراه بانک صادرات ایران به صورت آنی فعال شد

با انجام اقدامات مورد نیاز برای احراز هویت مشتریان همراه بانک صادرات ایران امکان فعال شدن آنی سامانه فراهم شد.

 به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، پس از عملیاتی شدن سامانه احراز هویت مرکزی ( ICAS ) فرایند فعال سازی  همراه بانک به صورت آنی انجام می شود و مشتریان می توانند پس از ثبت درخواست عضویت همراه بانک توسط شعب ،  اقدام به ثبت حساب های خود کرده و از تمامی خدمات این سامانه  به صورت برخط استفاده کنند.

این سامانه علاوه بر ارائه خدمات متنوع و مطلوب همچون: انتقال وجه، دریافت صورتحساب، پرداخت قبوض و... خدماتی از قبیل: سرویس جستجوی شعب، دریافت شماره مشتری، انتقال وجه با استفاده از QR-code و NFC، جمع آوری مانده حساب های مربوط به یک مشتری، غیر فعال سازی سرویس های مالی همراه بانک، صورتحساب دسته چک و ... را نیز به کاربران ارایه می دهد. بر این اساس هموطنان می توانند به منظور دریافت نرم افزارهای همراه بانک و دریافت اطلاعات ضمن مراجعه به وب سایت این بانک به نشانی www.bsi.ir از سایر خدمات قابل ارایه نیز بهره مند شوند.

بانک صادرات ایران در راستای تقویت زیر ساخت ها برای توسعه بانکداری نوین و الکترونیک، استفاده از آخرین فناوری های اطلاعاتی و بهره گیری از توان متخصصان زبده را در دستور کار خود قرار داده است.

شایان تو جه است که؛ برایندهای موجود نشانگر استقبال گسترده مشتریان از خدمات همراه بانک صادرات ایران است.  

۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۹:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

گوشی‌های موبایل در حوزه NFC

در گوشی‌های NFC، سیم کارت نقش یک عنصر امن (Secure Element) را پیدا می‌کند که می‌تواند کنترل سایر اپلیکیشن‌ها مانند کارت‌های پرداخت را نیز در اختیار بگیرد. به عنون مثال، NFC به شما اجازه می‌دهد تا بسته هایی کوچک از اطلاعات و داده‌ها را میان یک تگ NFC و دستگاه اندرویدی یا بین دو دستگاه اندرویدی به اشتراک بگذارید
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،NFC (ارتباط برد نزدیک) عمدتا در گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها برای انجام تراکنش یا تبادل داده در برد و فاصله نزدیک کاربرد دارد. در این حالت گوشی تلفن همراه به یک خواننده یا تگ RFID تبدیل شده و می‌تواند تگ‌های رو بطری‌ها و جعبه‌ها را بخواند. بیش از 200 میلیون دستگاه تلفن همراه دارای قابلیت NFC اخیرا به کار گرفته شده‌اند. تولیدکنندگانی که 85 درصد از بازار تلفن همراه و تبلت را در اختیار دارند این فناوری را نیز عرضه می‌کنند.
{ادامه مطلب را بخوانید...}
ادامه مطلب...
۱۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

کاهش زمینه های پولشویی با بانکداری الکترونیک

مدیرگروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به تاثیر استفاده از بانکداری الکترونیک در جلوگیری از پولشویی و تقلب در سیستم بانکی، گفت: شفاف تر شدن فعالیت ها یکی از مزایای بانکداری الکترونیک است و اگر استفاده از این سیستم رواج یابد، تاثیر زیادی در کاهش تقلب و پولشویی خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  ستاد خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، نیما امیر شکاری درباره پیشرفت بانکداری الکترونیک در ایران گفت: بانکداری الکترونیک دو بال متفاوت دارد که یک بال "فرآیندهای بانکی" از جمله سپرده گیری، اعطای تسهیلات و غیره است ضمن اینکه بال دیگر آن "پرداخت الکترونیک" است.
{ادامه مطلب را بخوانید...}
ادامه مطلب...
۱۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

امکانات درگاه خدمات کارتی بانک سینا

در راستای ترویج فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیک و به منظور تسهیل در فعالیت های بانکی هموطنان، درگاه خدمات کارتی بانک سینا راه اندازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بانک سینا، این درگاه امکانات مختلفی را در اختیار دارندگان کارت های بانک سینا و سایر بانک های عضو شتاب قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، دارندگان کارت های بانک سینا پس از ورود به این سامانه، می توانند نسبت به انجام عملیات بانکی متعددی نظیر پرداخت قبض، مشاهده موجودی، مشاهده جزئیات خریدهای روزانه، مشاهده قبوض پرداخت شده، دریافت صورتحساب، مسدود کردن کارت، خرید شارژ و پرداخت اقساط تسهیلات اقدام نمایند.

دارندگان کارت های بانکی عضو شبکه شتاب نیز با استفاده از این سامانه می توانند قبض پرداخت کنند و شارژ تلفن همراه بخرند.

درگاه خدمات کارتی بانک سینا از طریق وب سایت این بانک به نشانیwww.Sinabank.ir قابل دسترس است.
۱۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

تراکنش USSD خارج از سامانه پیوند از اول دی‌ماه قطع می‌شود

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: انجام تراکنش USSD خارج از سامانه پیوند از ۱۵ آبان مشمول جریمه شده و از اول دی‌ماه این خدمت برای متخلفین قطع می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ناصر حکیمی، با اشاره به ابلاغیه شرکت شاپرک به نمایندگی از بانک مرکزی در ابتدای امسال به تمامی شرکت های پرداخت الکترونیک مبنی بر ناامن بودن سرویس USSD گفت:‌ بر اساس این ابلاغیه شرکت‌های پرداخت موظف به تغییر روش به‌منظور استفاده از این سرویس شدند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی نیز بدین منظور از اول مهرماه سامانه پیوند را عملیاتی و رجیستری آن را کلید زد ازاین‌رو از ۱۵ آبان ماه امسال شرکت‌های پرداخت موظف به اتصال به سامانه پیوند و ثبت تراکنش‌های USSD از این مسیر شدند و برای متخلفین نیز جریمه در نظر گرفته شده است.{ادامه مطلب را بخوانید...}
ادامه مطلب...
۱۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی