او با بیان اینکه، در حوزه پرداخت برخی قوانین تعریف شده تا اگر مشکلی ایجاد شد، بتوانیم مرجعی برای مراجعه به آن داشته باشیم، اظهار داشت: «بهعنوان نمونه برای خدمت بانکی مثل چک، قانون وجود دارد تا در صورت بروز مشکل به آن مراجعه شود اما در حوزه بانکداری الکترونیک با ضعف این قوانین مواجه هستیم. البته برخی قوانین از سوی بانکها دراینباره تعیین شده که در اکثر موارد یک طرفه است و در صورت بروز مشکل، منافع مشتری با مشکل مواجه خواهد شد.»
ندری با اشاره به اینکه فعالیتهای خوبی در حوزه فنآوری اطلاعات انجام شده، گفت: «البته از فنآوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهایی به خوبی بهرهگیری شده که باید همین روند را در بانکداری الکترونیک هم داشته باشیم.»
مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: «به لحاظ فنی توانستهایم از این تکنولوژی در سطح قابل قبولی استفاده کنیم و خوشبختانه هماکنون به نقطهای رسیدهایم که تمام پرداختهای نظام بانکی بهصورت الکترونیکی انجام میشود البته تاکنون با مشکل جدی در نظامهای پرداخت مواجه نشدهایم.»
او تصریح کرد: «در واقعیت علیرغم توسعه و پیشرفتی که در نظام بانکی و خدمات آن صورت گرفته است، در حوزه زیرساختهای بانکی و استانداردسازی فرآیندهای بانکی ازنظر حقوقی و نظارتی، اقدام قابلتوجهی در سیستم بانکی و نظامهای اجرایی انجام نشده است.»
مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: «از فناوری ارتباطات و اطلاعات میتوانیم به شکل مؤثرتری در بانکداری الکترونیک استفاده کنیم.»
او در پایان تأکید کرد: «ما باید در این همایش سعی داشته باشیم تا زمینههای استفاده از فنآوری اطلاعات در خدمات بانکی را افزایش دهیم.»
یادآور میشود، ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد تهران برگزار میشود.