لازم به ذکر است که جهت دریافت پیام‌ها (notification)، لازم است تلفن همراه مشتری به اینترنت متصل باشد. در صورتی در زمان انجام تراکنش تلفن همراه مشتری به اینترنت متصل نباشد، هر زمان که اتصال به اینترنت برقرار شود، پیام‌های ارسال نشده قبلی به برنامه چابک ارسال خواهد شد.

امکانات سامانه پیام‌رسان کارآفرین (چابک)

در برنامه چابک، امکان مدیریت و دسته‌بندی پیام‌ها بر اساس نوع تراکنش (واریز یا برداشت) وجود دارد. علاوه بر این، بر روی هر یک از تراکنش‌ها امکان برچسب‌گذاری و دسته‌بندی هزینه ها و درآمدها نیز پیش بینی شده است. بدین نحوکه مشتری می‌تواند متناسب با انواع تراکنش مالی خود، برای هر یک از تراکنش‌ها یک عنوان (برچسب) تعریف و پیام‌های خود را دسته‌بندی نماید. بطور مثال دسته‌بندی پیام‌ها بر اساس تراکنش پرداخت قبوض، تراکنش‌های پرداخت اقساط تسهیلات، تراکنش واریز به حساب (درآمدها) و.... به این ترتیب مشتری قادر خواهد بود دید مناسبی از وضعیت مخارج خود (مثلاً مجموع مبالغ پرداخت شده بابت قبوض مصرفی) داشته باشد.

برنامه چابک امکان گزارش گیری و فیلتر کردن پیام‌ها بر اساس معیارهایی از قبیل تاریخ تراکنش، مبلغ، برچسب‌ها (پرداخت قبض، اقساط تسهیلات و...) و نوع تراکنش (به تفکیک واریز و برداشت) را دارا می‌باشد.

در فاز بعدی، امکانات بیشتری از جمله، قابلیت دریافت پیام‌های غیر مالی (مانند: پیام‌های اطلاع رسانی که از طرف اداره روابط عمومی و تبلیغات ارسال می شود و حسب مورد امکان انجام تراکنش و...) به برنامه مذکور اضافه خواهد شد.

برنامه چابک برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌های عامل Android و IOS (در حال حاضر بدون محدودیت ورژن سیستم عامل) تهیه شده است.

تفاوت پیام‌رسان چابک با سرویس پیامک عادی

تفاوت سرویس پیام‌رسان اینترنتی (چابک) با سرویس پیامک عادی (سرویس اطلاع رسانیsms ) به شرح زیر است:

  • عدم وابستگی به بستر مخابرات
  • سهولت مشاهده پیام‌ها و امکان مدیریت و برچسب‌گذاری پیام‌ها و درج متن بر روی آنها
  • سهولت امکان جستجو پیام‌ها برای مشتری
  • امکان دسته‌بندی پیام‌ها
  • امکان گزارشگیری از تراکنش‌ها
  • مدیریت حساب شخصی

امکان استفاده همزمان از دو سرویس پیام‌رسان اینترنتی (چابک) و سرویس پیامک عادی (sms) برای مشتری وجود دارد، لذا مشتریان در صورت تمایل هم می‌توانند سرویس پیامک عادی را با پرداخت آبونمان مربوطه داشته باشند و هم از سرویس جدید پیام‌رسان اینترنتی (چابک) استفاده نمایند و یا در صورت تمایل، فقط از یکی از سرویس‌های مذکور استفاده نمایند.

سرویس پیام‌رسان کارآفرین در حال حاضر برای مشتریان فاقد کارمزد و آبونمان می‌باشد. در هنگام دریافت پیام تراکنش بانکی در برنامه چابک، تعداد پیام‌های دریافت شده جدید (خوانده نشده) بر روی نشانک تراکنش مندرج در برنامه نشان داده می شود و مشخص می شود که پیام جدید دریافت شده است. برای دریافت پیام‌ها نیازی به باز بودن نرم‌افزار نیست و در صورت اتصال به شبکه اینترنت در هر حالتی پیام‌های ارسال شده از سوی بانک قابل دریافت هستند.

دانلود و نصب پیام‌رسان چابک

سامانه پیام‌رسان کارآفرین برای سیستم عامل‌­های اندروید و iOS طراحی و ارائه شده است. لذا مشتریان بانک در صورت تمایل به استفاده از نرم‌افزار پیام‌رسان کارآفرین، پس از مراجعه و ارائه درخواست به یکی از شعب، باید به آدرس ذیل مراجعه و نرم‌افزار مذکور را باتوجه به نوع سیستم عامل گوشی همراه خود، از وب‌سایت بانک کارآفرین دانلود نمایند.