با صدور مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین سیم کارت های اپراتور مجازی موبایل با کد ۰۹۹۹ آذرماه وارد بازار می شوند.

هوشنگ مرتضوی، مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی موبایل کشورمان در نشست خبری روز گذشته در نمایشگاه تلکام اظهار داشته است: «این سیم کارت ها در دو فاز به صورت اعتباری و دائمی از اواسط آذرماه و نیز اواخر بهمن و اوایل اسفند وارد بازار ارتباطات کشور می شوند».

به گفته ی مرتضوی، هدف از ارائه ی این سیم کارت ها تمرکز بر موضوع بانکداری الکترونیک خواهد بود. وی در این خصوص خاطرنشان کرده است: «با استفاده از این سیم کارت ها کاربر می تواند به تمام خدمات بانکداری موبایلی دسترسی داشته باشد و نقل و انتقال پولی انجام دهد».

او با بیان اینکه در زمینه ی ارائه ی خدمات، با مشورت آلمانی ها کارها را پیش برده اند یادآور شده: «حدود ۲ سال است وارد بخش موبایل و خدمات ارزش افزوده شده ایم».

مدیرعامل نخستین اپراتور مجازی موبایل از عرضه ی سیم کارت های این اپراتور در دو مدل سرویس های عام و سرویس های خاص بانکی خبر داده و افزوده است: «بر اساس قراردادی که با یکی از اپراتور ها بسته ایم، شبکه ی اپراتور مجازی از طریق شبکه ی این اپراتور فعال خواهد شد و کیفیت ارائه ی سرویس های آن تضمین شده است».