5- ضعف های امنیتی سیستم عامل و نرم افزارهای همراه بانک، می تواند منجر به سوءاستفاده و نفوذ به تلفن همراه گردد. همواره، به روزرسانی های سیستم عامل و همچنین نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده علی الخصوص نرم افزار همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید.

6- بسیاری از بدافزارها در قالب برنامه های کاربردی به ظاهر قانونی ارائه می گردند و برای افزایش حوزه نفوذ خود در هنگام نصب برنامه اقدام به دریافت مجوزهای بیش از انداره می نمایند. از نصب برنامه های کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست می نمایند، پرهیز شود.

7- اغلب سیستم عامل های مدرن تلفن همراه، به طور پیش فرض دارای مکانیزم های امنیتی درونی جهت کاهش مخاطره بدافزارها می باشند، با فراهم سازی مجوز دسترسی ریشه ) root ( درسیستم عامل اندروید یا قید آزاد کردن ) jail break ) IOS این ساز و کار ها دور زده خواهند شد. از فراهم سازی مجوزدسترسی ریشه ) root ( در سیستم عامل اندروید یا قید آزاد کردن IOS و دور زدن ساز و کار های امنیتی خودداری نمائید.

8- به منظور جلوگیری از افشاء اطلاعات محرمانه اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی )از قبیل رمزکارت ، تاریخ انقضای کارت بانکی و CVV2 ( را در تلفن همراه ذخیره ننمایید.

9-اطلاعات حساس مربوط به حساب بانکی )از قبیل رمز کارت ، تاریخ انقضای کارت بانکی و CVV2 ( را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زمانی حداکثر سه ماهه تغییر دهید.

10-  هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمزها، کد ملی و ... را از طریق پیام کوتاه ارسال نکنید.

11- در صورت مفقودی یا سرقت تلفن همراه سریعا درخواست غیرفعال نمودن شماره سیم کارت را به شعبه اعلام نمایید. ضمن اینکه می توانید با اختصاص شماره حساب و شماره کارت خود به یک سیم کارت جدید از طریق یکی از شعب بانک کشاورزی اطلاعات سیم کارت سرقت یا مفقود شده را از سیستم حذف نموده و از رمز جدیدی که به شما داده می شود استفاده نمایید.

12- پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود برنامه را از روی گوشی حذف نمایید. با این کار کلیه اطلاعات حسابهای ثبت شده و نیز پیامهای دریافتی شما بر روی گوشی از بین می روند.

13- پیش از واگذاری سیم کارت خود، چنانچه سیم کارت دیگری را جایگزین نمی نمایید باید حسابها و سرویس های یکطرفه ثبت نامی خود را حذف نمایید.

14- در زمان نصب نسخه جدید ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف نموده و پس از آن ، نسخه جدید را نصب نمایید. در صورت نیاز به نصب مجدد نرم افزار) نسخه یکسان ( و در صورت تمایل به حفظ اطلاعات موجود بر روی گوشی، نرم افزار را بر روی برنامه قبلی نصب نموده و آن را جایگزین( Replace (نمایید و به سوال نگهداری اطلاعات موجود، پاسخ مثبت دهید.

15- تلفن همراه را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، قفل کرده و رمز ورود آن را حتی برای نزدیکترین وابستگان خود فاش نکنید.

16- از انتخاب رمز های ساده و قابل حدس )شماره شناسنامه و تاریخ تولد و...( خودداری نمائید.

17- تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستید چرا که تمام کاربران به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکر ها هستند پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

18- هنگامی که به بلوتوث نیازی ندارید از خاموش بودن آن مطمئن شوید.