او با بیان اینکه باید نظارت جدی بر خدمات این حوزه صورت گیرد، تاکید کرد: «دِین مردم بر گردن ما است و ما باید نسبت به حریم خصوصی کاربران مسئول باشیم.»
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید بدانیم اطلاعات مردم در اپراتورها چگونه نگهداری میشود، خاطرنشان کرد: «اپراتور حقی ندارد که اطلاعات مشترکان را در اختیار سایرین قرار دهد.»
او با اشاره به اینکه شاهد هستیم که ارسال برخی پیامکها این شائبه را برای مشترک ایجاد میکند که اپراتور اطلاعاتش را در اختیار برخی ارسالکنندگان پیامک قرار میدهد، گفت: «در این زمینه هیچ گذشت و کوتاهی پذیرفته نیست و ما شرعاً و قانونا مسئول رسیدگی به این موضوع هستیم.»
وزیر ارتباطات از رگولاتوری خواست تخلفات در این حوزه را اعلام و با آن برخورد کند و بر لزوم رسیدگی به شکایت مردم در استانها تاکید کرد.
او گفت: «بازرسی وزارت ارتباطات باید حرکت کرده و وضعیت استانها را بازرسی و رصد کند. مدیران استانی نیز باید پاشنه بالا بکشند و مطالبات مردم را پیگیری کنند. ما نیاز به مدیرانی که فقط در دانشگاهها باشند و به میدان نیایند، نداریم.»
آذری جهرمی با اشاره به اینکه چند سال پیش دیتابیس یکی از اپراتورهای موبایل لو رفت، گفت: «این موضوع با مذاکره میان دو مدیر حل شد اما باور کنید در هر جای دنیا که بود، موضوع کاملاً متفاوت پیش میرفت.»
او ادامه داد: «اگر نسبت به نقض حریم خصوصی مردم بیتفاوت باشیم، نمیتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم. برای پیگیری نقض حریم خصوصی مردم دستور راهاندازی سامانهای را دادیم و پروندههای مربوط به این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرند.»
وزیر ارتباطات با انتقاد از وضعیت ارائه تعرفههای جدید اینترنت نیز گفت: «تعرفههای جدید را ابلاغ کردیم، اپراتورها از مشترکان پول میگیرند اما سرعت واقعی را ارائه نمیدهند؛ این نظام باید اصلاح شود و رگولاتوری باید به این موارد رسیدگی کند.»
آذری جهرمی اعمال تعرفههای جدید اینترنت را در مدت زمانی کمتر از یک ماه باعث افزایش و رشد ۲۰ درصدی محتوای داخلی عنوان کرد.