وی ادامه داد: «درواقع بانک ملی این سیاست را دنبال کرد که از هر شرکت دانش‌بنیان و خلاقی که در فضای کسب‌وکار موجب بهبود جامعه شود حمایت کند. با طی این مراحل پیام‌رسان «بله» با شناسایی تعدادی از جوانان نخبه استارت خورد. امروز «بله»۶۰۰ هزار کاربر دارد و ما برای اینکه این شبکه را متمایز کنیم، نقش بانک ملی را پررنگ کردیم.»

مسعود خاتونی با اشاره به اینکه باور این قضیه که پرداخت‌های الکترونیکی در شبکه‌های پیام‌رسان ورود کند، اندکی سخت بود، تصریح کرد: «برای اینکه حضور سرویس‌های بانکی در شبکه‌های مجازی امکان‌پذیر شود در دی‌ماه گذشته با بانک مرکزی وارد مذاکره شدیم و درنهایت با برگزاری جلسات متعدد در نیمه خرداد بانک ملی این اجازه را از بانک مرکزی گرفت. در این راستا بانک ملی اولین بانکی بود که سرویس خود را تحویل شبکه‌های مجازی کرد، در عین اینکه محدودیتی هم برای بانک‌ها ایجاد نکرد تا به امروز که ۱۳ بانک به شبکه «بله» اضافه شده‌اند. ما اعتقادی به محدود کردن نداریم و تلاش می‌کنیم قابلیت‌ها را تغییر دهیم و سبد محصولات خود را به‌قدری تقویت کنیم که مردم بدون محدودیت آن را انتخاب کنند. در حال حاضر فضا باز شده و شبکه‌های بانکی می‌توانند سرویس‌های بانکی خود را ارائه دهند. اگر این کار انجام نمی‌شد بسیاری از کسب‌وکارها که با سرویس‌های بانکی ارتباط دارند، به وجود نمی‌آمدند.»

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران اعلام کرد: «تصمیم داریم هر کسب‌وکاری که نیاز به سرویس‌های خاص دارد، به‌راحتی بتواند به ما مراجعه کند و با کانالی اختصاصی بدون هزینه این سرویس‌ها را در اختیار آنها بگذاریم. سیاست بانک ملی همواره تعریف پروژه‌های ملی بوده است تا در جامعه اثرگذار باشد نه اینکه الزامی برای بازگشت سرمایه وجود داشته باشد. ما باید متولی استقرار پروژه‌های ملی در کشور باشیم. پیام‌رسان «بله» صد درصد داخلی است و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب شکل‌گیری بله شد. امروز هم بانک ملی از این شبکه حمایت می‌کند.»

در ادامه این روند حسین انصاری مدیر مهندسی پیام‌رسان بله، با تاکید بر اینکه برای ما امنیت، مولفه‌ای مهم بوده است، گفت: «کلیه عملیات بانکی یک‌لایه رمزنگاری دارد. ما تمام مشکلات امنیتی را توسط مشاورانی که داشتیم و حضور شرکت‌های داخلی مانند داده‌ورزی سداد برطرف کردیم. می‌توانم بگویم از نرم‌افزارهای مشابه بانکی کشور، امنیت بیشتری داریم.»

خاتونی در ادامه یادآور شد: «شاید مردم این دغدغه را داشته باشند که اطلاعات آنها در دسترس دیگران قرار می‌گیرد. تمام تجهیزات این سامانه در کشور است و این اطمینان را می‌دهیم که تحت هیچ شرایطی هیچ‌کس به آن دسترسی ندارد. ما برای اینکه امنیت این شبکه را تامین کنیم، هزینه و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا اعتماد مردم به خودمان را از بین نبریم. اگر امنیت این سامانه تایید نمی‌شد بانک ملی فضای بانکی خود را بر روی آن قرار نمی‌داد.»

انصاری از برگزاری هکاتون با حضور دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم پلتفرم‌بات را به بانکداری باز تبدیل کنیم تا افراد هم بتوانند سرویس‌های خرید بانکی انجام دهند. قرار است تا ماه‌های آینده هکاتونی را با دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم تا افراد ایده‌های جدید خود را مطرح کنند.»

حمیدرضا مختاریان عضو هیأت مدیره شرکت داده‌ورزی سداد، عنوان کرد: «در بانک ملی، مشتریان ویژه ما وارد بانک‌آفیسر می‌شوند و درخواست خود را مطرح می‌کنند. این درخواست پس از مشاهده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه امکان کسب‌وکار تعاملی فراهم می‌شود تا نتیجه کار اعلام ‌ و میزان رضایت مشتری سنجیده شود. درواقع یک اکوسیستم ارائه سرویس از جنبه‌های مختلف و اندازه‌گیری سطح کیفی و بهبود آن انجام می‌شود که در حوزه بانکداری تاثیر بسیاری دارد. سرویس‌های VIP هزینه‌های ما را از سطح شعب و از سمت مشتری کاهش می‌دهد و ترکیب سرویس‌های بانکی با تعاملات اجتماعی، مزیتی را برای بله ایجاد می‌کند.»

حسین انصاری مدیر مهندسی پیام‌رسان بله، با تاکید بر اینکه ما سعی کردیم سریع‌ترین پاسخ را به کاربر بدهیم، گفت: «تلاش کرده‌ایم تا استقامت داشته باشیم و درصورت هرگونه خرابی آن را مدیریت کنیم. مقیاس‌پذیری افقی داشته باشیم تا هر وقت تعداد کاربران افزایش یافت، بتوانیم آن را مدیریت کنیم.»