مطالب مفید بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

۴۱ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

همراه بانک اقتصاد نوین

همراه بانک اقتصاد نوین

بانکداری الکترونیکی
موبایل بانک
بانکداری الکترونیکی از طریق تلفن همراه Mobile Banking

این روزها ابزارهای همراه نظیر تلفن همراه و تبلت جایگاه خاصی پیدا کرده است. بانکداری همراه به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا برخی از تراکنش‌های بانکی خود را از طریق ابزارهای سیار فوق انجام دهند. با استفاده از همراه بانک نوین بر روی انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها، بانک اقتصادنوین همیشه و همه جا در کنار شماست.

گوشی‌ها و تبلت‌های مورد نیاز
• گوشی‌ها و تبلت‌ها با سیستم عامل اندروید دارای نسخه 2.1 به بالا

(ادامه مطلب را بخوانید...) 

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۹:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

معرفی بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین در تاریخ ۲۹ الی ۳۱ تیرماه سال ۱۳۸۰، بر اساس مجوزات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اقدام به پذیره‌نویسی سهام کرد.

مجمع عمومی مؤسس بانک اقتصاد نوین در ۱۳ مرداد ۱۳۸۰ برگزار و در تاریخ ۲۰ مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

.

مدیرعامل: علی‌اصغر سفری

اعضای هیئت‌مدیره:

  • سیامک دولتی، رئیس هیئت‌مدیره
  • فرهاد عرب لو، نائب رئیس هیئت‌مدیره
  • نصرت‌الله شهبازی، عضو هیئت‌مدیره
  • نصرت‌الله روشن‌ضمیر، عضو هیئت‌مدیره
  • اصغر پور متین، عضو هیئت‌مدیره

(ادامه مطلب را بخوانید...) 

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۹:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

نسخه ios همراه بانک ملی از پنجم آذر ماه به روز می‌شود

نسخه ios همراه بانک ملی از پنجم آذر ماه به روز می‌شود

نسخه ۵.۱۱ نرم افزار همراه بانک ملی ایران مبتنی بر ios از روز یکشنبه پنجم آذرماه منقضی خواهد شد.
از تاریخ مذکور تنها نسخه 5.15 این نرم افزار قابل استفاده است که با مراجعه مستقیم به وب سایت بانک ملی ایران و لینک مربوطه می توان آن را نصب کرد.

دریافت صورتحساب، دریافت مانده حساب و کارت، امکان انتقال وجه به کارت و حساب ملی خود و دیگران با شناسه واریز بین بانکی(پایا) و یا شناسه واریز درون بانکی به شماره موبایل، دریافت اطلاعات تسهیلات و پرداخت اقساط، خرید شارژ سیم کارت تمامی اپراتورها و شارژ مستقیم سیم کارت های همراه اول و ایرانسل، انتقال وجه کارت به کارت (در بستر اینترنت)، پرداخت قبض و یا پرداخت قبوض خاص ویژه سازمان ها و شرکت ها ،گردش کارت (10 گردش آخر)، اعلام مفقودی کارت و ارایه لیست حساب های متصل به کارت از جمله خدمات همراه بانک ملی ایران برای مشتریان است.

همچنین یافتن شعب با درج کد شعبه مورد نظر و مشخصات و موقعیت شعبه، یافتن شعب در محیط اطراف بر اساس موقعیت کاربر، اطلاع رسانی زمان سررسید چک و ثبت تاریخ موثر، انتقال اطلاعات چک به شماره موبایل فعلی، دریافت رمز حساب، به روز رسانی اطلاعات حساب، محاسبه شبا، تغییر رمز حساب و انتقال اطلاعات حساب به سیم کارت فعلی و لیست حساب ها از دیگر خدمات ارایه شده توسط همراه بانک ملی ایران است.

۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

خرید و فروش بیت‌کوین با احتیاط/ در دام کلاهبرداران نیفتید

خرید و فروش بیت‌کوین با احتیاط/ در دام کلاهبرداران نیفتید

خرید و فروش بیت کوین در حالی داغ شده که بانک مرکزی هیچگونه حمایتی از آن نکرده و نسبت به معامله آن هشدار صریح داده است.

ارزهای رمزنگار یا Cryptocurrency موضوعی که بیش از یک دهه از طرح و اجرای آن در دنیا گذشته و در ایران نیز طی چند سال اخیر به موضوعی داغ و تبدیل شده است.

موضوعی که توانسته جایگاه خوبی در ایران و میان فعالان اقتصادی پیدا کند به طوری که معاملات و نوسان قیمتی بیت کوین که یکی از چندین نوع ارز رمزی است، به مانند سایر ارزهای رایج (دلار آمریکا، یورو، پوند و ...) از اهمیت بالایی در کشور برخوردار شده است.

اما عدم وجود سیاست واحد از سوی دولت های مختلف از جمله مباحث مهم درباره ارزهای رمزنگار است که ایران نیز از جمله این کشورها است و تاکنون سیاست مشخصی درباره آن اعلام نکرده و تنها به هشداری درباره معاملات بیت کوین بسنده کرده است.

از آنجایی که بیت کوین و پول های ارزی نیز به مانند همه تکنولوژی های نوین بدون پیش مقدمه و ناگهانی وارد زندگی و جریان اقتصاد و کسب و کار می شود، هیچگونه پیش زمینه ای برای ورود این نوع ارز به اقتصاد کشور ایجاد نشد و مردم نیز با اطلاعات قطره چکانی که به دست آورده اند، وارد معاملات بیت کوین و ارزهای رمزی شدند.

(ادامه مطلب را بخوانید...) 

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

همه خدمات بانکی زیر سقف سوپر مارکت‌ها

همه خدمات بانکی زیر سقف سوپر مارکت‌ها

سوپر مارکت مالی با ارایه انواع خدمات بانکی در زیر یک سقف، برای مدیریت کردن تمامی دارایی‌ها به مشتریان کمک می‌کنند.

طی یک سال اخیر خبرهایی از تاسیس سوپر مارکت مالی برخی بانک ها به گوش رسیده که شاید در لحظه اول مشتری هیچگونه اطلاعاتی از آنها نداشته باشد اما با ورود به یکی از این سوپر مارکت ها و مواجه با انبوهی از خدمات، شگفت زده خواهد شد.

اما سوپر مارکت مالی چیست؟

سوپر مارکت مالی شرکت یا بانکی است که خدمات گسترده مالی را در زیر یک سقف ارائه می‌دهد. برای مثال برخی از مؤسسات مالی، خدمات بورس، اوراق با درآمد ثابت، بیمه و بعضاً مشاوره املاک را در کنار خدمات بانکی به مشتریان ارائه می کنند.

برای مشتریان، مدیریت کردن تمامی دارایی ها با یک موسسه می تواند تبادلات مالی و برنامه ریزی را سهل تر و کاراتر کند، زیرا دیگر نیازی به انتقال دائم پول از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر نیست. برای مؤسسات نیز این روابط فراگیر بین حوزه های مالی مختلف از تخصصی شدن در یک جنبه مالی، سودآورتر است. موسسات مالی از این جهت انگیزه تبدیل شدن به سوپر مارکت مالی را دارند که تمام گردش مالی کسب و کار مشتریان را از آن خود کنند.

(... ادامه مطلب را بخوانید) 

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

ورود پیام رسان های داخلی برای توسعه کسب و کارهای جوانان ایرانی

ورود پیام رسان های داخلی برای توسعه کسب و کارهای جوانان ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه پیام رسان های داخلی به معنی محدودسازی برخی پیام رسان های خارجی و اختلال آنها نیست اما به دنبال توسعه کسب و کارهای جوانان ایرانی در پیام رسان های داخلی هستیم.

محمد جواد آذری جهرمی در گفت وگو در حاشیه بازدیدش از این نمایشگاه ، اظهار داشت: ارتباطات اولین موضوعی بود که بعد از زلزله اخیر می توانست شرایط را به حالت قبل بازگرداند که در جلسه شب گذشته روی چنین موضوعی تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه ساعت های طلایی برقراری ارتباطات را از دست دادیم افزود: شرایط و وضعیت به حالت خوب بازگشته است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مسئول بحران وزارت ارتباطات با همکاری دانشگاه امیرکبیر مامور شده است تا در زمینه شرایط بحرانی و چگونگی آن مطالبی را استخراج کند. 

وی اظهار داشت: تجمع تماس ها در منطقه زلزله زده در بالاست که البته به دلیل نیازمندی های آن بوده است اما ما به دنبال آن هستیم که ظرفیت خوبی را با افزایش خدمات و ارتباطات بدهیم. 

(ادامه مطلب را بخوانید...) 

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

راه‌اندازی ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز پست بانک در ۱۰۰ روز

راه‌اندازی ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز پست بانک در ۱۰۰ روز

ایران ارقام در مدت ۱۰۰ روز، هزار دستگاه خودپرداز پست بانک را در روستاها و مناطق محروم کشور نصب و راه‌اندازی کرد.

پروژه ملی راه‌اندازی ۱۰۰۰ دستگاه خودپرداز با هدف کاهش شکاف دیجیتال در کشور و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) و پست بانک ایران به عنوان بانک عامل، از تابستان گذشته کلید خورد و «شرکت ایران ارقام» مسئولیت نصب و راه‌اندازی آن را برعهده داشت.

اتمام این پروژه ملی در ۱۰۰ روز، ناشی از کارتیمی منسجم و تلاش ها و بسیج شبانه‌روزی همه مدیران، کارشناسان و متخصصان مستقر در شعب و ستاد شرکت ایران ارقام برای نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی خودپردازهای طرف قرارداد با پست بانک ایران، در هزار نقطه در مناطق روستایی و صعب‌العبور کشور بوده است.

در تمامی هزار نقطه روستایی و منطقه محروم کشور که تاکنون به شبکه بانکی متصل شده‌اند، تمام خدمات بانکی (برداشت وجه نقد، انتقال وجه، خدمات کارت، بدون کارت و…)، خدمات پرداخت (پرداخت قبض، خرید شارژ، شارژ کارت و…) و خدمات ارزش‌ افزوده (بارکد خوان و…) ارایه می‌شود.

۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

ایده های جذاب و جالب تبلیغاتی بانک ملت

ایده های جذاب و جالب تبلیغاتی بانک ملت

در ادامه مطلب می توانید تعدادی از ایده های جذاب و جالب تبلیغاتی بانک ملت را مشاهده کنید...

ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۳:۱۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

سامانه پرداخت از نزدیک (سپان) بانک ملت

سامانه پرداخت از نزدیک (سپان) بانک ملت

استفاده از تلفن همراه برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به ویژه از طریق بستر nfc یک فرصت و میان بُر است که باعث کاهش هزینه های سنگین صدور کارت های بانکی خواهد شد.
به گزارش صبحانه ، بانک ملت همواره به عنوان یک بانک پیشرو در نظام بانکی کشور و در عرصه خدمات الکترونیک مطرح است. به همین منظور، با هدف افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مشتریان و آگاهی از ضرورت گسترش فرهنگ پرداخت الکترونیک در جامعه و همگام با فن آوری روز دنیا خدمت جدید سپان (سامانه پرداخت از نزدیک) را پیاده سازی نموده است. استفاده از تلفن همراه برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به ویژه از طریق بستر NFC یک فرصت و میان بُر است که باعث کاهش هزینه های سنگین صدور کارت های بانکی خواهد شد. دو دهه گذشته، حرکت پرشتابی در بانک ملت به ویژه در توسعه و تقویت زیرساخت ها، خدمات نوین الکترونیک و نوآوری ها شروع شده و این بانک را به عنوان بانکی پیشگام در عرصه بانکداری الکترونیک مطرح کرده است. 
(ادامه مطلب را بخوانید...) 
ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی

همه چیز درباره بیت کوین

همه چیز درباره بیت کوین

رشد قابل توجه ارزش بیت‌کوین در کنار مزایای قابل‌توجه این ارز دیجیتالی توجه بسیاری از بانک‌های مرکزی دنیا را به خود جلب کرده است. به‌طور سنتی پول‌ها به‌وسیله بانک مرکزی ایجاد می‌شوند و میزان عرضه آن را متناسب با سیاست‌های مد نظرخود تنظیم می‌‌کنند، اما بیت‌کوین به‌عنوان ارز رمزپایه این رویه را تغییر داده و به همین جهت می‌توان از آن به‌عنوان دگردیسی ارزی نام برد.

مطابق بررسی‌ها، اعتمادسازی و پشتوانه‌سازی، دو عنصر موفق یک سیستم پولی است، بیت‌کوین عنصر اعتماد را به‌واسطه امنیت شدید، ناشناس بودن تراکنش‌ها، شفافیت کافی و توانایی اثبات‌شده‌اش در برطرف کردن نیاز‌های جدید و معایب سیستم بانکداری سنتی و محدود بودن را به ارمغان آورده و پشتوانه‌سازی را با ایجاد سقف عرضه و مکانیزم پیچیده استخراج به‌وجود آورده است. در این گزارش ضمن بررسی مکانیزم رمزنگاری ارز دیجیتالی، مزیت‌های آن نسبت به ارزهای سنتی و روند پذیرش آن را در یک دهه اخیر بررسی شده است.
 
تولد ارزهای دیجیتالی
از ابتدایی‌ترین شیوه‌های مبادله که به بیش از ۹ هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردند، تا پیدایش چند هزار ‌ساله سکه‌های فلزی، تاسیس اولین شبه‌بانک‌ها که به‌واسطه اعتبارشان میانجی مبادلات پرارزش می‌شدند و شکل‌گیری اولین بانک‌ها در لندن و آمستردام، پول در کالبد‌های متفاوتی خدمات مبادلاتی خود را برای جوامع ارائه داده است.
 
(ادامه مطلب را بخوانید...) 
ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترویجگران بانکداری الکترونیکی و ابزارهای نوین مالی