بستن سرویسهای انحصاری یک اپراتور بر روی کسبوکارهایی که سالها برای شناساندن آن هزینه کردهاند، اعتبار یک اپراتور در فضای کسبوکاری را نیز کاهش میدهد؛ با مشاهده چنین رفتارهایی در سرمایهگذاری روی کسبوکارهایی که یک اپراتور میتواند به راحتی از انحصار خود استفاده کنند و آینده آن کسبوکار را به خطر بیندازد، دیگر شرکتها نیز دچار تردید میشوند و اپراتورهای مطمئنتر و قابلاتکاتر را جهت همکاریهای استراتژیک انتخاب میکنند.
از همین رو به نظر میرسد همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور، باید دقت و نظارت بیشتری روی عملکرد شرکتهای زیرمجموعه خود داشته باشد تا اعتبار و اعتماد مردم و کسبوکارها به این اپراتور در طولانی مدت دچار خدشه نشود.
<