•    هنگام استفاده از اتصالات بی سیم (Wireless) امکان خطر رهگیری بیشتر می شود. تنها زمانی از اتصالات بی سیم استفاده کنید که کاملا از امنیت ارتباط اینترنتی خود مطمئن هستید.
•    مطمئن شوید که برنامه هایی چون آنتی ویروس روی رایانه تان به روز شده باشد.
•    هرگز اطلاعات مهم خود مانند شماره حساب، رمز، تاریخ تولد و غیره را از طریق پیام کوتاه ارسال نکنید.
 بانک شهر هیچ گاه اطلاعات شخصی و بانکی شما از جمله نام، شماره حساب، موجودی، رمز و ... را به هیچ طریقی (ایمیل، تلفن یا پست) درخواست نمی کند. در صورت رخداد این مورد، سریعا به بانک اطلاع دهید.
  در محل های عمومی از اینترنت بانک استفاده نفرمایید.
 از مرورگر های مطمئن و به روز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.
  رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید.
 به منظور بالا بردن امنیت رمز عبور، از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.
  قبل از خروج از سیستم پیشنهاد می شود اقدامات زیر را انجام دهید:
1-از منوی Tools گزینه  Clear Recent History را انتخاب کنید:

2-حال تمامی گزینه هایBrowsing ،Cookis ،cache  را انتخاب کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

 

-

 

 

 

 

 


-  استفاده از این سامانه به معنای پذیرش شرایط استفاده است. 


خودپرداز و کارتخوان(ATM, POS):

1. هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و عدم پارگی دقت کنید. 
2. به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و رمز خود را تغییر دهید. 
3. به محض دریافت کارت بانک، نسبت به یادداشت کردن شماره 16 رقمی آن اقدام کنید. به خاطر داشته باشید برای مسدود کردن حساب هنگام سرقت یا مفقود شدن کارت به این شماره نیاز دارید. 
4. شماره چهاررقمی که به عنوان رمز استفاده می کنید، به سادگی برای دیگران قابل حدس زدن نباشد. برای مثال از سال تولد، سال ازدواج یا شماره تلفن خود استفاده نکنید. 
5. فقط کلاهبرداران وانمود می کنند که برای انتقال وجه، می بایست از کارت ارزی خود استفاده کنند و شما را ترغیب به استفاده از منوی انگلیسی می کنید. 
6. برای انتقال وجه نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی برای بهره برداری مسافران خارجی ایجاد شده است. 
7هنگام انجام عملیات انتقال وجه، فرد دریافت کننده فقط شماره 16 رقمی کارت خود را اعلام می کند و نیازی به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارد. 
8 -رمز جدید را به خاطر بسپارید. از یادداشت کردن رمز کنار کارت و قرار دادن برگه رمز در کیف کارت جداً خودداری فرمایید. 
9.هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، به گونه ای جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید و رمز شما را نداشته باشد. 
10.در فروشگاه ها و هنگام خرید از پایانه فروش، خودتان رمز را وارد دستگاه کنید و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنید. 
11.در صورتی که در فروشگاهی مجبور به اعلام رمزتان شدید، حتی المقدور به سرعت نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید
12.از سپردن کارت خود به دیگران خودداری کنید. در صورت لزوم، بلافاصله نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنند. 
13.رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارتخوان را در محل رها نکنید. 
14.در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی، از توسل به افراد غریبه جداً خودداری کنید. 
15.از پایانه فروش فقط برای خرید، مانده گیری و پرداخت قبض استفاده کنید. 
16.برای انتقال وجه به سایر حساب های خود یا دیگران به هیچ وجه از پایانه فروش استفاده نکنید. 
17.برای انتقال وجه از دستگاه های خودپرداز، پایانه شعب یا خدمات ساتنا و پایا که در داخل شعبه ارائه می شود، بهره برداری کنید. 
18.سقف انتقال وجه دستگاه خودپرداز سه میلیون تومان در هر روز می باشد. 
19.با مراجعه به شعبه و استفاده از پایانه شعبه می توانید تا سقف پانزده میلیون تومان به صورت آنی به سایر کارت های خود یا دیگران انتقال وجه دهید. 
20.یک راه اطلاع از شماره شبا، مراجعه به شعبه یا سایت اینترنتی بانک افتتاح کننده حساب است. 
21.هرگز برای دریافت شماره شبای یک بانک به سایت بانک دیگر مراجعه نکنید. 
22. بانک مسئولیتی برای جبران خسارت مشتریانی که شماره شبای مقصد را اشتباه ثبت کرده اند، نخواهد داشت. 
23.با داشتن کارت بانک می توانید قبوض خود را بدون مراجعه به شعب بانک ها پرداخت کنید. 
24.مراجعه به دستگاه خودپرداز هریک از بانک ها یک راه پرداخت سریع قبض شماست. 
25.مراجعه به سایت هریک از بانک ها یک راه پرداخت سریع قبض شماست. 
26.برای خرید های اینترنتی داشتن رمز دوم الزامی است. 
27. رمز اول و دوم کارت شما محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید. 
28.کد CVV2 کارت شماره محرمانه است. از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید
29. به محض اطلاع از مفقود شدن کارت خود، نسبت به مسدود کردن آن اقدام کنید
30.یک راه مسدود کردن کارت بانک، مراجعه به شعب بانک صادر کننده است. 
31.یک راه مسدود کردن کارت بانک، مراجعه به سایت اینترنتی بانک صادرکننده کارت است. 
32. یک راه مسدود کردن کارت بانک، تماس با میز امداد بانک صادر کننده کارت است. 
33.برای مسدود کردن کارت بانک داشتن رمز دوم کارت الزامی است. 
34.هرگز برای پر کردن حساب جاری از پایانه فروش استفاده کنید
35.برای انجام عملیات انتقال وجه شتابی از همراه بانک استفاده کنید
36.مامورین تعمیر پایانه فروش شرکت شما دارای کارت شناسایی از شرکت مربوطه هستند. از سپردن دستگاه خود به افراد ناشناس خودداری کنید
37.هرگز به تقاضاهایی که از طریق ایمیل یا پنجره های pop-up اطلاعات شخصی شما را می خواهند پاسخ ندهید. 
38. درخواست ارسال پیامک در انجام تراکنش ها و ورود به خدمات غیرحضوری مانند اینترنت بانک، تلفنبانک و ... باعث آگاهی مشتری از سوء استفاده احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده بیشتر است. به محض دریافت چنین پیامکی در صورتی که خودتان تراکنشی انجام نداده اید، نسبت به تعویض رمز خود اقدام کنید.  
39.از قراردادن کارت خود در مجاورد میدان های مغناطیسی ( آهن ربا، تلفن همراه، دستگاه های الکترونیکی و ...) یا زیر تابش مستقیم نور و حرارت خودداری کنید.
40.همین که مشتریان گرامی در هنگام مراجعه به موسسات طرف قرارداد به راحتی و بدون نگرانی از حفظ امنیت پول خود بتوانند در کمترین زمان ممکن هزینه کالاها و خدمات خریداری شده را پرداخت کنند، خود گامی بسیار اساسی است. افزون بر این در پرتو این پدیده حجم عمده ای از مراجعات فیزیکی به شعب بانک که خود می تواند مشکلاتی نظیر ترافیک شهری،‌ آلودگی هوا، خستگی و ... را ایجاد کند، کاهش خواهد یافت. 

همراه بانک:

1- از نصب نرم افزارهای همراه بانکی که از طریق پست الکترونیک دریافت کرده‌اید، اجتناب کنید.
2- از غیرفعال بودن سرویس‌های ارتباطی تلفن همراه خود از جمله بلوتوث (Bluetooth) و اینفرارد (Infrared) در مواقع غیرضروری اطمینان حاصل کنید.
3-در صورت مفقود یا سرقت شدن تلفن همراه، ‌باید اقدامات لازم برای تغییر شناسه و کلمه عبور خود در سامانه‌های پرداخت الکترونیکی و همراه بانک صورت پذیرد.
4- پیام‌های دریافتی از طریق سامانه همراه بانک که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می‌گیرند را پس از خواندن، حذف کنید.
5- پیش از فروش یا واگذاری گوشی تلفن همراه خود، ابتدا گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه را انتخاب کرده و پس از آن برنامه را از روی گوشی حذف کنید. با این کارتمامی اطلاعات حساب های ثبت شده و نیز پیام های دریافتی شما بر روی گوشی از بین می‌روند.
6-در زمان نصب نسخه جدید نرم افزار همراه بانک، ابتدا نسخه قبلی را از گوشی خود حذف کرده و آن نسخه جدید را نصب کنید.
7-استفاده از PIN جهت قفل کردن گوشی توصیه می‌شود.
8- گوشی تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که در فواصل زمانی کوتاه و در صورت عدم استفاده قفل شود.
9- تغییرات در عملکرد تلفن همراه خود را همیشه رصد کنید. چنانچه نرم‌افزاری نصب کردید و پس از آن دستگاه در پاسخ به دستورات شما کند عمل می‌کند یا باتری گوشی شما سریع تر از قبل تخلیه می‌شود، این می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر وجود کدهای مخرب در دستگاه شما باشد. بنابراین تا زمانی که به نمایندگی مربوطه جهت اطمینان و رفع مشکل مراجعه نکرده اید به همراه بانک متصل نشوید.
10-شماره سریال پانزده رقمی مربوط به کد گوشی تلفن همراه (International Mobile Equipment Identity) یا (IMEI) خود را جهت ردیابی گوشی در صورت مفقود شدن از طریق مراجع قانونی، یادداشت و نگهداری کنید. (از طریق وارد کردن کد #06#* در گوشی تلفن همراه قابل مشاهده می باشد.)
11- از باز کردن فایل‌های پیوست ایمیل‌های خود از طریق تلفن همراه اکیداً اجتناب کنید.