این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان با همدستی دو نفر از دوستان خود، گفت: متهمان به‌ منظور انجام این سرقت‌های اینترنتی، سایتی را راه‌اندازی کرده و مشاهده‌کنندگان این سایت را برای خرید یک برنامه موبایلی به درگاه جعلی یک بانک هدایت می‌کردند.

سرگرد آنقی تصریح کرد: این افراد با طراحی این سایت موفق شده بودند به‌حساب بانکی ۲ هزار و ۶۲۰ نفر دسترسی پیدا کنند و در حدود ۳ میلیارد ریال از حساب ۲۵۰ نفر برداشت کنند. وی بابیان اینکه همدستان متهم نیز شناسایی و در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن هشدار به شهروندان گفت: کلاه‌برداران اینترنتی با استفاده از شگردهای خاص اقدام به تحریک و ترغیب افراد کرده و با تشویق آن‌ها به خرید نرم‌افزارهای ممنوعه با هدایت به درگاه‌های جعلی از حساب این افراد برداشت می‌کنند.
 
وی در توصیه به کاربران تاکید کرد: در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتماً آدرس صفحه‌ درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلّق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.
 
سرگرد آنقی یادآور شد: سیستم پرداخت الکترونیکی همه‌ بانک‌ها از SSL و روش‌های مطمئن رمزنگاری استفاده می‌کند. دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه‌ پرداخت بانک، نماد یک قفل یا عبارت https:// درج شده باشد. در غیر این ‌صورت قطعاً صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.

سرگرد آنقی در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده صفحات جعلی و موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.cyberpolice.ir به‌صورت برخط با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری مطرح کنند.

<