پیام‌رسان بله نیز مانند اکثر پیام‌رسان‌های داخلی ظاهری شبیه به تلگرام دارد و امکاناتی نظیر ارسال متن، عکس، صوت، فیلم، استیکر، ایموجی، موقعیت مکانی و … را در خود جای داده است. اگرچه احساس می‌شود سازندگان بله درصدد کپی‌کاری از روی تلگرام بوده‌اند، اما ویژگی‌های بانکی بله را می‌توان وجه تمایز این پیام‌رسان با تلگرام -و البته مابقی رقبای داخلی‌اش- دانست. پیام‌رسان بله این امکان را با استفاده از اعتبار بانک ملی ایران و تحت نظارت بانک مرکزی فراهم کرده است. روش استفاده از این قابلیت نیز نسبتا راحت طراحی شده است و می‌تواند مورد توجه صاحبان کانال‌های فروشگاهی و کسب‌وکارها قرار گیرد.

در این نرم‌افزار، صاحبان کسب و کار می‌توانند کانال فروشگاهی خود را در بله ایجاد کنند، شماره کارت خود را به آن متصل نمایند و محصولات خود را به همراه تصویر و توضیحات در قالب یک پست به همراه یک دکمه پرداخت در کانال خود در معرض فروش بگذارند.

هر کاربر نیز می‌تواند با استفاده از کارت‌های بانکی : ملی، کشاورزی، پارسیان، پاسارگاد، شهر، انصار، پست‌بانک، دی، سرمایه، آینده و حکمت ایرانیان، ملت، پارسیان و... به خرید اجناس اقدام کند. برای این کار، لازم است مشتری روی لینک پرداخت کلیک کند و تنها با زدن رمز دوم (اینترنتی) پول را در کمترین زمان به حساب فروشنده واریز نماید. فیش واریزی برای فروشنده و خریدار در داخل نرم افزار فرستاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جالب توجه این پیام‌رسان، قابلیت ارسال پول برای مخاطبان، بدون دانستن شماره کارت بانکی آنهاست. پروفایل هر کاربر در پیام‌رسان بله، علاوه بر نام و شناسه و تصویر، حاوی «شماره کارت بانکی» نیز هست. بنابراین شما می‌توانید شماره کارت بانکی خود را نیز ثبت نمایید.

برای انتقال پول به افراد، کافی است به صفحه گفتگو با آن‌ها وارد شده و از گزینه «پیوست»، گزینه «بانک» را انتخاب کرده و عملیات کارت به کارت را انجام دهید. علاوه بر این پیام‌رسان بله، امکان انجام کارت به کارت از مبدا ۱۱ بانک به تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، قابلیت خرید شارژ، پرداخت قبض، استعلام قبض تلفن همراه و نیز پرداخت عوارض خروج از کشور را در خود دارد که می‌تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

دانلود پیام‌رسان بله